✿ Nefelejcs ✿
egy olvasmányélmény, amit sosem felejtesz


Ajánló | Tíz dekagramm fantázia
2019. június 17., hétfő  ✿  Nessa Laura Lossёhelin  ✿  Szólj hozzá! (4)

Herkese iyi günler!

Beszéljünk egy kicsit a rajongásról!
Volt idő, amikor azt hittem, mindenkinek van olyan dolog az életében, amiért rajong. Hogy nem csak én vagyok olyan elvetemült, hogy amikor csak eszembe jut az a bizonyos sorozat, könyv, énekes, hely, zene, együttes, író, hangszer, tudomány, akkor a szemeim helyén rajzfilmbe illően szívecskék jelennek meg, és, hogy a szakzsargont használjam, fangirlingelek. De ez a leírás így rettenetesen slampos, mert nem fejezi ki azt a rengeteg érzelmet, azt a kötődést, ami a rajongásom tárgyához fűz.
Vegyünk egy kevésbé általános példát! Ott van például a Supernatural - szándékosan nem vagyok hajlandó a magyar címet használni -, ez a 2005 óta futó, a 15. évada előtt álló fantasy-horror sorozat. (A horror-besorolással sok év alatt sem tudtam megbarátkozni, de ez most teljesen irreleváns.) Ez a történet engem annyira megfogott, hogy pár hét alatt behoztam a tizenkét évadnyi lemaradásomat, beleszerettem az összes karakterbe, a sztoriba, a soundtrackbe, a mondanivalóba, a mitológiába, a színészi játékba, a settingbe, mindenbe. És annyira esetlennek érzem a szavaimat írás közben, mert nem elég kifejezőek.
És azt, hogy megismertem ezt a csodálatos sorozatot, csakis annak köszönhetem, hogy a mai ajánlóm tárgyáról az írója anno kritikát rendelt tőlem, és ezzel vitt bele ebbe az életre szóló utazásba.


Blog címe: Tíz dekagramm fantázia
Téma: fanfiction
Fandomok: Supernatural, Gravity Falls, Miraculous Ladybug, Rick és Morty, Lost In Space, Riverdale, 13 Reasons Why, A Pál utcai fiúk, Hamilton, A múmia, Bosszúállók, The Raven Cycle
Zsáner: crossover, angst, romantikus, egyperces
Hossz: egyrészesek minden mennyiségben
Státusz: jelenleg fut
Figyelmeztetések: +16, fangirling
Fülszöveg: Köszöntelek az elborult elmék világában, ahol minden megtalálható a kannibalizmustól kezdve, a gyilkosságokon át, a sok hülyeségen keresztül, egészen az agyunk legmélyebb pontjáig, ahol még mi sem tudjuk, hogy mi található. Komolyra fordítva a szót, csak egy egyszerű ficblog, ahova három lány feltöltheti a pillanatnyi agymenéseit, mert nincs jobb dolga. Különböző traumákért felelősséget nem vállalunk. - De tényleg, nem írok figyelmeztetést, mert túl sokat kéne.

Vélemény:
A Tíz dekagramm fantázia című blogra három leányzó töltögeti fel a legkülönbözőbb fandomokhoz köthető fanfictionjeit, crossovereit, angst beütésű szöszeit, néha folytatásos történeteit. A legtöbb bejegyzés a Supernaturalhoz, és azon belül Destiel párosához köthető, de még vagy tucatnyi más sorozat és karakterpárosítás ihlette történetet is olvashattok az oldalukon. De nem ám olyan színvonalú fanfictionöket, mint amilyenek az "egy 1D-koncerten Harry rám nézett, felhívott a színpadra és mindenki szeme láttára megcsókolt, mert halálosan belém szeretett már a telefonom vakujának a látványától is, ötszáz méter távolságból" 1D-ficek voltak, hanem olyan zseniális tovább- vagy épp átgondolásokat, amik szerintem az adott sorozat tényleges folytatásának vagy spinoffjának is elmennének. Az egyik írásuk megható, a másik megnevettet, a harmadik lenyűgöz, a negyedik olyan cuki, hogy aahw, az ötödik meg ezeket kombinálja. Ha valaki egy szórakoztató olvasmányra vágyik, vagy épp angst-hiányban szenved, bátran szolgálja ki magát itt:

A blog

Treat people with kindness!
All the love xx
Nessa

Címkék: , , , ,